torsdag 25. september 2008

Aktivitet- hente leken

Onsdag 25 september skulle vi ha en utedag der vi i ulike grupper før denne dagen skulle lage aktiviteter til de andre i klassen.

Aktiviteten jeg og min gruppe skulle ha gikk ut på å hente ting. Klassen skal være delt opp i grupper på 4. Vi på gruppa skal bytte på å dele ut bokstaver til de andre gruppene, og gruppene skal finne gjenstander som begynner på den bokstaven, og så fort som mulig komme til oss med den. Det kan f.eks være at en av oss sier B og at noen da finner et blad. Vi bytter på å si bokstaver videre. Førstemann til mølla gjelder. Den gruppa som kommer sist, er ute av leken.

Grunnen til at vi ville ha denne aktiviteten er blant annet at det hørtes gøy ut. Det er liksom ikke det alle velger. De andre får brukt kunnskapen de har om naturen og får brukt kroppen til å løpe etter ting. Leken har også med samarbeid å gjøre, da gruppene må finne ut hvem som skal være leder og hva slags gjenstander de skal finne.

Jeg var ikke der denne dagen, så jeg fikk jo ikke bidratt med deg jeg skulle gjøre. Men håper det var en morsom aktivitet !

1 kommentar:

stian sa...

Det ar en kjempe fin blogg:D iselin<3