torsdag 12. mars 2009

Følelser...

På tirsdag hadde jeg min 2.aktivivitet denne terminen. Temaet var: Følelser. Jeg startet med å samle 4 barn inn på et rom, der jeg begynte med å lese boka: Ludde blir veldig glad.


Boka skulle vise hva det vil si å være glad. Hovedmålet med denne aktiviteten var å snakke om de ulike følelsene, og da hadde jeg fokus på å være glad, sint, trist og å gråte. I tillegg hadde jeg følelsene om å være overrasket og sur i reserve.. Jeg hadde laget kort der jeg limte på bilder som viste disse følelsene og skrevet hva hver enkelt følelse var. Noen barn var noen luringer og leste det jeg hadde skrevet istedet for å se på uttrykket i ansiktet på bildet og gjette hva det var..Ja disse barna er 5-6 år. Vi snakket om hvorfor man blir lei seg, hvordan man viser at man er lei seg, hva som gjør at man blir glad og sånn :)

Etterpå brukte vi disse kortene til å mime. (Jeg brukte de bildene som jeg har lagt ut her) Dette synes barna var veldig gøy. Til slutt hadde vi en tegne-aktivitet, der barna skulle tegne en glad jente eller en sint gutt eller noe innefor denne rammen. De kunne selv velge, og jeg la kortene frem på bordet så de kunne se dette. Denne tegne aktiviteten varte en lang stund, og etterpå hang vi tegningene til barna opp.








Ingen kommentarer: